اولین تولید کننده پمپ های طبقاتی در ایران

تلفن شرکت :

02188830192 - 02188825804 02188848937 - 02188829876

آدرس :

تهران - کریمخان زند - خیابان ایرانشهر شمالی - خیابان دهقانی نیا - پلاک 10 - واحد 10

پمپ کف کش چه کاری انجام می‌دهد؟

همان‌طور که می‌دانید یکی از ابزارها و تجهیزات بسیار مهمی که در صنایع مختلف و منازل مسکونی، از آن‌ها استفاده می‌شود، پمپ‌های آب هستند. پمپ‌های آبرسانی، خود، دارای چندین نوع مختلفند که هر یک کاربردهای متنوعی نیز دارند. یکی از انواع این تجهیزات آبرسانی، پمپ‌های کف کش هستند. پمپ‌های کف کش که در اصطلاح به آن‌ها پمپ‌های چاهی نیز گفته می‌شود نوعی از پمپ‌های سانتریفیوژی گریز از مرکز و مستغرق هستند. از این تجهیزات به طور عمده، برای پمپاژ نمودن آب‌های تمیزی که عاری از آلودگی هستند، استفاده می‌شود. در طراحی و تولید این سیستم‌ها از آب بندی مکانیکی استفاده می‌شود. بنابراین آب نمی‌تواند به داخل موتور این تجهیزات، نفوذ کند.

نحوه فعالیت و شیوه انتخاب پمپ‌های کف کش

نحوه فعالیت این پمپ‌ها بدین صورت است که موتور الکتریکی به کار رفته در ساخت این تجهیزات، می‌تواند پمپ را به حرکت در آورد. از این طریق، انرژی جنبشی سیال، افزایش پیدا می‌کند و سپس سیال مورد نظر پمپاژ می‌شود. لازم است بدانید که فشار سیال خارج شده از این سیستم‌ها، به میزان چرخش پروانه‌های پمپ بستگی دارد.

برای انتخاب و استفاده از این ابزار، لازم است چند عامل را در نظر بگیرید. از جمله این عوامل می‌توان به قدرت الکتروموتور اشاره کرد. از دیگر نکات لازم در این زمینه می‌توان میزان آبدهی پمپ مورد نظر، قطر دهانه خروجی آن، دبی و هد و یا میزان ارتفاع پمپ‌های کف کش را نام برد.

اجزای پمپ کف کش

پمپ‌های کف کش از چندین قطعه، به وجود آمده‌اند. از جمله این قطعات می‌توان پروانه پمپ و الکتروموتور را نام برد. محور و حلزون و هم‌چنین درزگیر مکانیکی از دیگر اجزاء به وجود آورنده این سیستم‌های آبرسانی هستند. پمپ‌های کف کش هم‌چنین از کابل و برخی متعلقات دیگر نیز تشکیل شده‌اند.

کاربردهای پمپ کف کش

از پمپ‌های آبی کف کش، استفاده‌های فراوانی به عمل می‌آید. از جمله این موارد می‌توان به کاربرد این تجهیزات در آبیاری کردن مزارع و باغ‌های کشاورزی، اشاره کرد. این تجهیزات هم‌چنین قابلیت استفاده در منازل مسکونی و مصارف خانگی را نیز دارند. از طریق این سیستم‌ها می‌توان به تخلیه چاه‌های آب پرداخت که به طور معمول، شرکت‌های تخلیه چاه از آن استفاده می‌کنند. با استفاده از این سیستم‌های آبرسانی می‌توان سیالات مختلف را در صنایع متعدد، از جمله صنعت تولید مواد غذایی و مواد دارویی انتقال داد.

از طریق به کارگیری پمپ‌های کف کش، کاربران می‌توانند به انتقال آب مخازن اقدام کنند و یا آب استخرهای مختلف را انتقال دهند. چنانچه پساب‌های فاضلاب، غلظت و یا گرانروی بسیار کمی داشته باشند می‌توانید از طریق به کارگیری پمپ کف کش، آن‌ها را تخلیه کنید و انتقال دهید. اما به طور معمول، استفاده از این تجهیزات در انتقال دادن آب‌های تمیز است که به میزان کافی، صاف و بدون آلودگی هستند.

از پمپ‌های کف کش، در فواره‌های حوض نیز استفاده می‌شود. هم‌چنین با کاربرد این سیستم‌ها، کاربران می‌توانند پسا‌ب‌های ناشی از جمع شدن آب باران را نیز تخلیه نمایند. تخلیه نمودن مایعاتی که دارای گاز و یا هوا هستند نیز از طریق این سیستم‌ها امکان پذیر است. در صنایع چرم سازی، صنایع کاغذ و چوب و صنایع ساختمانی نیز از پمپ‌های کف کش به منظور تخلیه و یا انتقال دادن سیالات استفاده می‌کنند. لجن کشی فاضلاب‌های با الیاف بلند نیز از طریق این تجهیزات، انجام شدنی است. در مزارع پرورش ماهی نیز از پمپ‌های آبرسانی کف کش استفاده می‌شود.

انواع پمپ کف کش

پمپ‌های کف کش به دلیل قرار گرفتن در سیال و مایعات، ضد آب هستند. این تجهیزات به طور عمده در دو نوع ساده و فلوتر دار، که به معنای به همراه داشتن سیستم قطع کن برقی است، در بازار خرید و فروش می‌شوند. پمپ‌های کف کش هم‌چنین از نظر جنس، میزان توان و قدرت، نوع برق مصرفی، نحوه قرار گرفتن پروانه در پوسته، نحوه خنک کاری سیستم و … به چندین نوع دسته بندی می‌شوند.

لازم است بدانید که با توجه به عواملی از قبیل نوع سیالی که قرار است از طریق این تجهیزات انتقال داده شوند و یا تخلیه گردند و هم‌چنین به دلیل اینکه پمپ‌های کف کش در سیال، شناور هستند؛ بنابراین جنس بدنه آن‌ها اهمیت بسیار بالایی دارد. به عنوان نمونه، در مواردی که از این پمپ‌ها برای جابجایی سیالاتی استفاده می‌شود که خاصیت خورندگی دارند لازم است از تجهیزاتی استفاده شود که دارای بدنه‌ای از جنس استیل مقاوم هستند. بنابر این دلیل که جنس استیل، خاصیت ضد خورندگی دارد.

پمپ‌های کف کش از جنس چدن نسبت به جنس استیل، ارزان‌تر هستند و موارد مصرف بیشتری هم دارند. به طور معمول، برای جابجا کردن سیالات و مایعاتی که PH آن‌ها بالا نیست از پمپ‌های کف کشی استفاده می‌شود که از جنس چدن و یا آلومینیوم به وجود آمده‌اند. بنابراین می‌توان گفت پمپ‌های کف کش از نظر جنس متریال به کار رفته در تولید بدنه آن‌ها به انواع پمپ‌های استیل، چدن، آلومینیوم، تکنوپلیمر، پلاستیکی و… تقسیم می‌شوند. الکتروپمپ‌های کف کش به صورت‌های تک فاز و سه فاز نیز در بازار وجود دارند که بسته به نوع کاربردشان، مورد استفاده قرار می‌گیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با ما

تلفن شرکت :

02188830192 – 02188825804

02188848937 – 02188829876

آدرس شرکت ما

تهران – کریمخان زند – خیابان ایرانشهر شمالی

خیابان دهقانی نیا – پلاک 10 – واحد 10