اولین تولید کننده پمپ های طبقاتی در ایران

تلفن شرکت :

02188830192 - 02188825804 02188848937 - 02188829876

آدرس :

تهران - کریمخان زند - خیابان ایرانشهر شمالی - خیابان دهقانی نیا - پلاک 10 - واحد 10

پمپ آب خانگی چیست و چرا باید از آن استفاده کرد؟

افزایش جمعیت و زندگی آپارتمان نشینی دو عامل اصلی کم شدن فشار آب در کلان شهرها و شهرهای بزرگ است، بهترین راه‌حل برای کاهش عوارض این معضل به ویژه در مجتمع‌ها و ساختمان‌های بلند استفاده از پمپ آب خانگی است.  در این مقاله قصد داریم به معرفی، کاربرد و نکات مربوط به انتخاب و خرید پمپ آب خانگی بپردازیم.

ماهیت پمپ آب خانگی

پمپ آب خانگی دستگاهی است که فشار آب مصرفی در مناز مسکونی را تقویت می‌کند، صرف نظر از این که تعداد ساکنین چند نفر است، چه تعداد شیر آب، دوش و اتصالات آبی وجود دارد، تعداد طبقات و …، الکتروپمپ یا پمپ آب خانگی فشار قوی آب را به شکل دائمی برای مصرف کننده به همراه دارد، یک نکته مهم در خرید و انتخاب پمپ آب خانگی وجود دارد و آن ظرفیت و اندازه پمپ آب است که باید متناسب با میزان مصرف و نیاز مصرف کننده انتخاب شود. جنس پمپ آب خانگی معمولا از استیل ضد زنگ، چدن یا برنز ساخته می‌شود و پروانه این پمپ‌ها نیز از جنس برنج است.

کاربرد پمپ آب خانگی

همانطور که گفتیم الکتروپمپ‌ها یا پمپ آب خانگی به منظور افزایش فشار آب مصرفی خانوار در ساختمان‌های چند طبقه یا مناطق پرجمعیت  استفاده میشود، البته باید اضافه کنیم اگرچه به این نوع پمپ آب، پمپ آب خانگی گفته می‌شود اما دارای کاربرد صنعتی نیز هستند و از آنها برای تخلیه آب انبار، استخر،  جابجایی آب، آتشنشانی، بوستر پمپ و پمپاژ آب نیز استفاده می‌شود.

انواع پمپ آب خانگی

معمولا پمپ آب‌هایی که برای مصارف خانگی مورد استفاده قرار می‌گیرند شامل پمپ با مخزن انبساط، پمپ با کلید اتومات و بوستر پمپ می‌شود. انواع پمپ آب خانگی از نظر قدرت به شرح زیر است:

– پمپ آب خانگی نیم اسب بخار: این مدل پمپ‌ها برای استفاده در منازل تک طبقه و با متراژ حدود 150 متر مناسب است.

– پمپ آب خانگی یک اسب بخار

– پمپ  آب خانگی یک و نیم اسب بخار: این پمپ‌ها برای خانه‌های حداکثر 5 طبقه با متراژ حدود 100متر مناسب است.

– پمپ آب خانگی دو اسب بخار: مناسب برای خانه‌های 5 طبقه به بالا با متراژ حداکثر 100 متر مناسب است.

پمپ آب خانگی یک اسب بخار خود دارای سه مدل مجزا است که شامل موارد زیر است:

– پمپ آب خانگی یک اسب جتی: مناسب استفاده در ساختمان‌های چهار طبقه هشت واحدی با حداکثر متراژ 68 متر است.

– پمپ آب خانگی یک اسب بشقابی: برای ساختمان‌های سه ‌طبقه شش واحدی با حداکثر متراژ 75 متر برای هر واحد قابل‌ مصرف است.

– پمپ آب خانگی یک اسب دو پروانه‌ای: مناسب برای ساختمان‌های چهار طبقه هشت واحدی با حداکثر متراژ 75 متر برای هر واحد به صورت جداگانه نصب شود.

برای ساختمان‌های مسکونی که دارای تعداد واحدهای بالا هستند به جای پمپ آب برای تقویت فشار آب باید از بوستر پمپ استفاده شود.

چگونه پمپ آب مناسب انتخاب کنیم

برای این که یک پمپ آب مناسب با شرایط ساختمان و منزل خود تهیه کنید باید به این موارد دقت داشته باشید:

– تعداد طبقات ساختمان

– متراژ ساختمان

– تعداد شیر و اتصالات موجود در ساختمان

– میزان آب مصرفی ساختمان

همچنین در زمان انتخاب دستگاه باید به مشخصاتی از قبیل ارتفاع پمپ، بازده پمپ، میزان آبدهی، دبی دستگاه توجه کنید.

پمپ  آب  خانگی بی صدا

یک نکته مهم که باید به آن اشاره کنیم این است که تمام پمپ‌های موجود در بازار از نوع صدا دار هستند و پمپ آب بدون صدا ً یک بازی تبلیغاتی برای جلب مشتری بیشتر و سوءاستفاده است. میزان تولید سروصدا در پمپ‌ها با برندهای مختلف کم ‌و زیاد می‌شود اما پمپ بدون صدا وجود خارجی ندارد.

برای کارکرد پمپ ها به صورت اتوماتیک و کاهش دفعات روشن وخاموش شدن پمپ‌ها ودر نتیجه عملکرد کم صداتر پمپ نیاز به نصب مخزن تحت فشار به همراه درجه و کلید اتوماتیک است چرا که آب تحت فشار ذخیره شده در منبع مذکور باعث ایجاد یک فشار ثابت در پشت لوله گردیده و در نتیجه کاهش چشمگیر دفعات روشن وخاموش شدن پمپ و همچنین ایجاد جریان متناوب و یکنواخت آب در لوله‌ها را در پی دارد.

انتخاب پمپ آب خانگی مناسب

پمپ آب خانگی  از نظر مکانیسم و کارایی به دو مدل الکتروپمپ افزایش فشار آب و الکتروپمپ آب در گردش طبقه‌بندی می‌شود،  استفاده از این مدل‌ها افزایش آب ساختمان و تقویت فشار آب را به همراه دارد. باید بگوییم که پمپ آب خانگی دارای مخزن انبساط نسبت به سایر مدلها نیاز به سرویس کاری منظم دارد، از طرفی هزینه پمپ آب خانگی با کلید اتومات کمتر از سایر مدل‌ها است، البته باید میزان باز و بسته شدن آب باید در این نوع پمپ را در نظر داشت چون با هر بار باز و بسته شدن آب، کلید پمپ اتومات کار می‌کند و پمپ روشن می‌شود. این مدل در مواقعی که مصرف بالا و میزان باز و بسته شدن آب زیاد است توصیه نمی‌شود. بوستر پمپ خانگی هزینه پایین‌تری نسبت به سایر مدل‌ها دارد به همین خاطر یک مدل پرطرفدار در صنعت محسوب می‌شود و دارای کاربردهای متنوعی در مراکز تفریحی، اماکن اداری و مسکونی استفاده دارد.

بهترین روش نصب پمپ آب خانگی

در حالت کلی اگر فضای مناسب برای نصب پمپ آب خانگی وجود داشته باشد اولویت با انتخاب منبع تحت فشار دیافراگمی همراه با پرشر سوییچ یا کلید اتوماتیک مکانیکی و مانومتر است، زیرا آب تحت فشار ذخیره شده در مخزن مذکور باعث ایجاد یک فشار یکنواخت در لوله ها شده و باعث میشود تعداد اتوماتیک کردن‌های پی در پی در پمپ  آب کاهش یافته ودر نتیجه پمپ آب خانگی طول عمر بیشتری داشته باشد.

جمع بندی نهایی

اگر قصد دارید پمپ آب مناسب با مصرف خانگی تهیه کنید باید بگوییم همان‌طور که در بالا اشاره شد انتخاب یک پمپ آب خانگی مناسب جهت ساختمان بستگی به فاکتورهایی تعداد طبقات، تعداد واحد آپارتمان‌ها، مساحت واحدها، سایز و طول لوله های آب، نوع سیستم لوله کشی، تعداد سرویس های بهداشتی در هر واحد، وجود یا عدم وجود مخزن ذخیره آب، محل نصب پمپ آب و غیره دارد. بنابراین پس از تعیین میزان فشار و دبی مورد نیاز ساختمان، با مراجعه به جداول و منحنی‌های مشخصه در كاتالوگ‌های پمپ آب خانگی باید بهترین مدل پمپ آب انتخاب شود. یکی از بهترین گزینه‌هایی که می‌توانید داشته باشید پمپ آب‌های ایرانیان جهش است که کاملا به صرفه بوده و برای مصارف خانگی از بهترین گزینه‌های بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با ما

تلفن شرکت :

02188830192 – 02188825804

02188848937 – 02188829876

آدرس شرکت ما

تهران – کریمخان زند – خیابان ایرانشهر شمالی

خیابان دهقانی نیا – پلاک 10 – واحد 10