اولین تولید کننده پمپ های طبقاتی در ایران

تلفن شرکت :

02188830192 - 02188825804 02188848937 - 02188829876

آدرس :

تهران - کریمخان زند - خیابان ایرانشهر شمالی - خیابان دهقانی نیا - پلاک 10 - واحد 10

فشار آب ساختمان چگونه تنظیم می‌شود؟

در سال‌های اخیر انبوه سازی و زندگی آپارتمان نشینی، در کنار افزایش جمعیت و کاهش منابع آبی باعث شده است که در اکثر مناطق کشور به ویژه شهرهای پرجمعیت و کلان شهرها با مشکل فشار آب در ساختمان‌ها مواجه باشیم، ساده‌ترین راه برای برطرف کردن این مشکل استفاده از پمپ آب است که در این مقاله به بررسی آن خواهیم پرداخت.

استفاده از پمپ آب برای افزایش فشار آب ساختمان

تنها یک راه حل دائمی و قطعی برای کاهش فشار آب وجود دارد و آن استفاده از پمپ آب در ورودی لوله اصلی آب ساختمان و یا استفاده از پمپ و مخزن ذخیره آب است. پمپ‌هایی که برای این منظور مورد استفاده واقع می‌شوند باید قدرت کافی برای مکش و هدایت آب به طبقات بالای ساختمان را داشته باشند. معمولا در ساختمان‌های تا 5 طبقه از پمپ آب نیم تا 1 اسب بخار استفاده می شود، همچنین به کار بردن مخزن های 200 تا 500 لیتری نیز نقش مهمی در افزایش آب با استفاده از کنتور خواهند داشت.

انتخاب سیستم مناسب پمپ و مخزن آب

استفاده از پمپ آب در شرایط خاص و با رعایت قوانین مشخصی صورت میگیرد، برای این کار باید برخی محاسبات از جمله نوع لوله کشی، میزان فشار آب، مجزا بودن کنتر و لوله کشی و … مورد بررسی قرار گیرد.

پمپ آب داخل آپارتمانی

در صورتی که برای استفاده از پمپ‌های قوی در ساختمان خود با مشکلاتی چون هزینه‌های بالای نصب پمپ، سر و صدای زیاد پمپ، عدم رضایت همسایه ها، مشکل فشار آب فقط در واحدهای بالا و … باعث می‌شود که تنها یک گزینه پیش روی شما وجود داشته باشد و آن نصب پمپ آب داخل آپارتمان است.

پمپ آب داخل ساختمانی داخل واحد نصب می‌شود، اغلب این پمپ‌ها دارای قدرت نیم اسب بخار هستند و باید برای کاهش سر و صدای پمپ تمام راه‌های ممکن را در نظر داشت.  در بازار به پمپ آب داخل آپارتمانی با توان 0.5 اسب بخار مینی پمپ نیز می‌گویند.

خرید بهترین پمپ آب

در صورتی که تصمیم گرفته اید از پمپ آب برای افزایش فشار آب استفاده کنید باید با نکات انتخاب و خرید مناسب‌ترین پمپ آب آشنا شوید. با ما در این بخش همراه باشید.

 هد پمپ آب پمپ

یکی از مهمترین مواردی که باید به آن توجه داشته باشید هد پمپ آب یا توانایی پمپ برای ارسال آب به ارتفاع مشخص است، این مقدار معمولا با متر مشخص می شود. هرچه قدرت پمپ آب بیشتر باشد هد آب نیز بیشتر خواهد بود.

دبی پمپ آب

منظور از دبی پمپ آب میزان حجم آب خروجی از دهانه پمپ آب در زمان مشخص است، این مقدار با  واحد متر مکعب بر ساعت مشخص می شود، میزان دبی بیشتر پمپ آب به معنای فشار بیشتر آب داخل ساختمان است.

صدای کم پمپ آب

صدای پمپ یکی از مسائلی است که باید به آن توجه کنید، ایجاد سر و صدا باعث می‌شود که همسایگان از صدای پمپ آب شاکی باشند، بنابراین باید پمپی را انتخاب کنید که در کنار قدرت مناسب صدای کمی ایجاد کند، ضمن این که تمام موارد کاهش صدای پمپ آب را در زمان نصب رعایت کنید.

میزان قدرت پمپ آب

مهمترین نکته در زمان انتخاب پمپ آب قدرت آن است، بهتر است برای انتخاب پمپ آب مناسب با کارشناسان در این زمینه صحبت کنید. انتخاب پمپ با توجه به تعداد طبقات، متراژ، جمعیت واحد، میزان مصرف آب و تعداد واحدها صورت می‌گیرد.

توجه به ابعاد و وزن پمپ

در زمان خرید پمپ آب باید به وزن و حجم و ابعاد آن توجه داشته باشید، تا بتوانید جایگاه مناسب برای نصب پمپ را در نظر بگیرید.

کیفیت بالای قطعات پمپ

پمپ آب یک وسیله کاملا مصرفی است بنابراین بهتر است که به کیفیت قطعات توجه ویژه داشته باشید. کیفیت بالای قطعات پمپ آب از قبیل بدنه، شفت، سیل مکانیکی و پروانه می تواند تاثیر زیادی بر کارایی آن داشته باشد.

داشتن گارانتی

گارانتی و ضمانت از جمله مهمترین مواردی است که در زمان خرید پمپ باید به آن توجه کرد، این وسیله یک محصول تقریبا گران است، بنابراین داشتن ضمانتنامه می تواند خیال شما را از بابت بسیاری از مشکلات آسوده سازد.

تجهیز بودن پمپ آب به محافظ حرارتی

در حال حاضر بسیاری از برندهای مطرح پمپ آب مجهز به محافظ حرارتی IP هستند، این قابلیت مانع از داغ شدن پمپ  شده و طول عمر آن را افزایش می‌دهد.

ویژگی‌های پمپ آب خوب

یک پمپ آب مناسب در کنار مواردی که ذکر شد باید دارای ویژگی هایی که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم نیز باشد

– امکان نصب راحت

– قیمت خرید مناسب

– مصرف برق پایین

– طراحی زیبا

–  کارایی بالا

– لرزش کم

یکی از مزایای استفاده از پمپ آب‌های ایران جهش مشاوره رایگان انتخاب و نصب پمپ و بوستر پمپ‌های آبرسانی و آتشنشانی است، ضمن این که این برند داخلی بهترین و با کیفیت‌ترین پمپ آب‌ها، قابل مقایسه با برندهای خارجی را با قیمت مناسب برای مصرف کننده و گارانتی و وارانتی به مشتریان عرضه می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با ما

تلفن شرکت :

02188830192 – 02188825804

02188848937 – 02188829876

آدرس شرکت ما

تهران – کریمخان زند – خیابان ایرانشهر شمالی

خیابان دهقانی نیا – پلاک 10 – واحد 10